Whiskytavla nummer 8

Jag befinner mig just nu på Whiskymässan i Stockholm för att delta i utdelningen av whiskytavla nummer nio målad av mig! Svenska Whiskyförbundet har än en gång beställt en tavla av mig och det är alltså den som ska delas ut nu. Det är det här som har varit mitt hemliga projekt, ville inte berätta om det förrän den var klar!
Whiskytavla nummer åtta hamnar också hos sin ägare idag eftersom han befinner sig här han med. Och det är den jag visar upp i det här inlägget, nummer nio får ni se antingen ikväll eller imorgon. 

Nummer åtta i ordningen blev färdig i juli men har inte hamnat hos sin ägare förrän nu. Ibland tar det lite tid att arrangera träff med mottagaren - särskilt när mottagaren inte har beställt den åt sig själv!
 
Men den är hur som helst färdig, whiskytavla nummer åtta. En 21-årig Springbank stod modell för min kamera och blev målad med hjälp mina akvarellpenslar och färger på ett enkelt A4-akvarellpapper. Den ska förhoppningsvis få äran att pryda någon vägg hemma hos samma person som äger whiskytavla nummer 6!
 
Utseendemässigt är jag väldigt nöjd med även denna tavla. Tycker fortfarande att min konstutveckling går framåt! Och nu ser jag fram emot att kanske kunna få den här lilla verksamheten att växa fram lite mer. Detta är ju delvis vad jag älskar - konsten.
 
Glöm inte att besöka min hemsida www.pheliciab.se eller kika i den nya kategorin, tillägnad endast dessa tavlor, under kreativitet i menyn högst upp!
 
 
#1 - - Pernilla:

Du utvecklas något enormt, glaset är så snyggt gjort och målningen håller verkligen att ta närbilder på! Du är så himla duktig, jag är stolt över att ha fått se dig jobba live alltså! :-D

#2 - - Julia Storm:

Du är så himla duktig fillan!!! älskar hur man ser duken i glaset precis som det ser ut, så grymt imponerad är jag!!!!!!

Svar: Tack bästa Jullan!!! Hihihihi blir så glaaad!!
Phelicia Berggren