Januari är snart slut

Det var över en månad sedan jag skrev någonting här. Tiden går så fort, jag hinner inte med alls. Sitter hemma hos mig och längtar efter att få åka ner till Dalarna igen. Jag har börjat söka sommarjobb och har gjort nytt CV och personligt brev. De som jag hade var så rostiga och fula, jag kände att det var dags med något nytt.
 
Jag kommer knappast ihåg allt jag gjort den senaste månaden, men jag hade en hemskt bra hemmavistelse över jul. Trots att jag skrev B-uppsats så kändes det skönt att få vara hemma, vilket är lite jobbigt att tänka på nu när jag saknar dem så mycket. Fick pussa på mina kusinbarn och kramas med lillebror, vilket ungefär gör mig lyckligast i världen. Firade nyår i Karbenning för andra året i rad och hade hemskt trevligt i år igen, det är en fantastisk skara människor som bor där.
När jag reste norrut igen högg vi tag i sista spurten på vår B-uppsats och fick godkänt. Jag högg även tag i en omtenta som jag hade och fick godkänt även på den. Firade med att shoppa, dricka vin och skratta. Förra veckan högg vi tag i en ny kurs och ett grupparbete står på agendan igen, känns riktigt roligt. Har gjort blyertsteckningar som vi tänkte använda och så ska vi skriva en hel massa text.
 
I helgen ska vi fira fina Stina som fyller 21 på måndag. En fantastisk människa, ska ni veta! Hon har redan fått sin födelsedagspresent av mig, jag kunde absolut inte hålla mig. Det kunde jag inte förra året heller. Hon fick en objektivmugg och en skrivbok med penna. Det kändes som en bra present och jag hade rätt!
 
Ja, vänner mina. Nu dröjer det väl en månad till nästa gång igen, haha! Jag kommer aldrig kunna säga när jag vill blogga mycket igen och jag förväntar mig inte ens att någon tittar in här. Men jag har sett att det är några som kommer in och hälsar på. Det är ju kul, tycker jag. Följande meningar vill jag nog mest skriva för mig själv, men jag vill att ni ska läsa det också. Jag har varit en sådan där person som varit högt och lågt, jag kanske är det än, men jag njuter av att få njuta av vad livet har att erbjuda mig. I lugn och ro. En sak i taget. Jag först, skolan sen. Allting annat kommer efter det. Det kanske är konstigt att jag bara skriver det så här, jag vet inte, men jag ville mest skriva det bara. Se det i text.
 
Hur som helst så önskar jag er en fortsatt trevlig kväll. Tjingeling från lilla mig!
 
#1 - - Julia Storm:

Fytusan va hemtrevlig & filsilurig bloggen din är! Jag längtar så ända ut i fingerspetsarna efter dig lillsambo och på våra våriga äventyr!! PÖSS