Under den grå himlen

Idag mår jag sådär. Vädret är grått och kallt och min lägenhet är tyst. Jag längtar hem till dalmål, mormor och kramar och är rastlös ända in i själen. Imorgon har vi redovisning på ett grupparbete vi har jobbat med i flera veckor och efter det så ska jag ta helg och bara vara. Jag behöver vila nu. Vila från tjat, krav och alla slags ångesttankar som finns i min hjärna.
 
Det allra bästa idag är det två timmar långa samtalet med bästis. Och ikväll vill jag umgås med Alina. Men nu, just precis i denna stund så ska jag ta fram mina akvarellfärger och försöka måla bort allt annat och titta på en film medan jag gör det.
 
Den här kvartetten vykort målade jag i höstas vid olika tillfällen och det är just sådant här jag gör när jag inte vill måla något motiv utan bara vill se hur akvarellen kan bete sig. Jag liksom betraktar det som gör den till en så fantastisk färg enligt mig själv.
 
En kvartett vykort målade i akvarell.