November närmar sig

November i år kommer att bli lite tuffare än förra året. Visserligen var november förra året slitigt för mina nerver och fyllt av körkortsteori, men i övrigt gjorde jag inte mycket annat. Det här året kommer jag inleda November med att få besök från Willebror och familjen, sedan kommer jag att examineras och skriva en tenta i den pågående kursen vi läser i skolan. Resten av månaden blir det en ny kurs varvat med en hemfärd till Dalarna, eventuellt mer besök hemifrån och himla massa kreativitet.
 
Men det allra, allra bästa med den här månaden är att National Novel Writing Month börjar på fredag och jag ska delta mot alla odds. NaNoWriMo är för alla oss skrivtöntar som vill ha en spark i baken när det kommer till vårat skrivande. Denna spark i baken får vi under hela november och målet är att man ska ha skrivit 50 000 ord vid månadens slut. Jag ska damma av en påbörjad bok som legat på hyllan ett tag och försöka skriva färdigt ett utkast på den! Om 50 000 ord räcker vet jag inte, men jag ska ha skrivit de där alla de där orden när jag månaden är slut. Ni får gärna heja på under resans gång, eller varför inte delta själva? Isåfall är det bara att leta upp pheliciab på deras hemsida och lägga till mig.  
 
Hoppas på en grym månad nu alltså. See you soon!
 
Lite så här spenderade jag oktobers sista helg. I lördags inför Halloween-utgång klädde jag ut mig till Marla Singer,
och blev en grym kväll med ett gäng härliga människor! (Ciggaretten är fejk och den blåser potatismjölsrök)
 
#1 - - Mamsen:

Snyggt! Klart vi hejar på dig! ♥

#2 - - Mr Friday:

Spännande! Heja heja!! :D

Svar: DU BORDE DELTA. NANO NANO NANO NANO!
Phelicia Berggren

#3 - - Mr Friday:

Svar: Tja jag vet inte, 50 000 ord är ganska mycket. Tar jag den jag påbörjat behöver jag skiva minst 30 000 till. Och jag som trodde noveller va korta ;P Men kan jag ju erkänna att jag inte fatta mycket när jag var in på sidan, me and english you no xD

Svar: Noveller kära vännen, vi pratar ju BÖCKER här. Novel = Bok på engelska :) Tycker du ska ta och dra igång på direkten!! Så jävla peppande. Man har ju svenska "ledare" så att säga och de peppar så gott de kan! :)
Phelicia Berggren