10 dagar kvar

Några av er kanske undrar hur det går för mig att skriva? Isåfall ska jag meddela det nu. Jag har legat efter lite grann igen, men igår lyckades jag skriva nästan 5000 ord och kom upp över 32000 ord. Bara ca 1000 ord efter nu, och det tänkte jag försöka fixa ikväll. 

Det har gått riktigt sakta för mig nu ett tag, men jag tror att proppen börjat lossna igen. Vissa dagar har jag inte velat skriva alls, därav har jag kommit efter. Men jag har ju bestämt mig för att klara detta så nu jävlar kör jag. Det har varit en ganska seg del av historien nu, men börjar komma in i en roligare del som jag planerat för länge. 

Vad gäller planeringen, på tal om den, så har jag inte lyckats följt den lilla planering jag gjort alls. Historien och karaktärerna har tagit sina egna vägar och det är så intressant att se hur det blir. Jag har nog mest sett planeringen som en liten riktlinje när jag kommit av mig, men eftersom att den inte är detaljerad alls så har jag inte kunnat hämta så mycket inspiration där. Det material som jag förberett mig med har jag haft väldigt mycket användning av, men titeln på min berättelse kommer nog att behöva ändras eftersom att historien i sig inte längre är som jag tänkte från början - innan jag lärde känna den. Men det tar jag när det hela är klart! 

Om 10 dagar, räknat från idag, är det slut på NaNo. Sista veckan! Känns galet att det gått så himla fort. 
Nu: skrivspurt! Trevlig fredagkväll på er!