Söndagsfika och skavsårsproblem

Idag är en av många rätt gråa dagar här i Sundsvall. Jag och Stina klädde upp oss lite bara för att det är kul och så gick vi ner på stan för att ta en fika och kika i affärer bara för att det är en trevlig söndagssyssla.
 
Det var mysigt ända tills jag fick en olidlig smärta på min ena häl och i mina främre trampdynor. Skavsårsplåster inköptes, så den värsta smärtan på hälen försvann men på vägen hem fick jag så ont i fotlederna att jag tog av mig skorna och gick barfota i regnet. Det var skönt bortsett från den allmänna smärtan som mina fötter hade och alla stenar jag klev på. Det blev olidligt även det - men bara lagom tills jag nått lägenhetshuset så det gick bra! De stackars fossingarna är nu insmorda med heat lotion och har fått sockor.
 
Något annat, förutom fikat, sällskapet och affärsgluttande, var ett inköp jag gjorde. Jag ska ju piffa upp min lägga och i huvudet så tänkte jag mig min lägga med riktigt starkt rosa gardiner. Mina stolsdynor är så rosa så det var inte mer än rätt i min mening. Men IKEA hade inte sådana så jag tänkte väl att det får gå ändå. Men Åhléns har ju gardiner! OCH de hade MINA gardiner. Mina drömgardiner! Så jag köpte dom och nu hänger de väldigt fint vid mitt fönster.
 
Slutet gott, allting gott. I veckan hoppas jag på IKEA-shopping!
 
Nöjd med livet trots barfota-skavsårsfötter i regnet och så den ena längden av mina vackra gardiner!
 
#1 - - Mamsen :

Snyggt! <3

Svar: Tack mamsen <3
Phelicia Berggren

#2 - - Jullebull:

Superfina!! mums, vill hälsa på!!!! kanske nästnästa helg?

Svar: Tack!! Ja kanske, måste kolla! Skulle ju vara skitkul ♡
Phelicia Berggren