Färgglatt självporträtt

© phelicias.blogg.se

© phelicias.blogg.se

Här är mitt färdigställda färgglada självporträtt. Jag har målat med akryl på duk, och valde att måla med en ganska ruffig stil om jag får välja ordet själv. Jag ville inte att bilden skulle vara sådär väldigt noggrann utan att den skulle vara lite ruffig i stilen och att det inte är detaljerna utan färgerna man fokuserar på. För i den här är det färgerna som är viktiga.

Ögonen har jag valt att göra lite större än de ska vara, och jag har ritat upp bilden helt utan hjälp från våran overhead-apparat i skolan. Jag vill försöka lösgöra mig från den och rita av mera fritt. Det är en sådan där sak man måste öva på, och det har känts som att det är dags för det.

Själv så känner jag väldigt starkt att jag lyckats med vad jag ville åstadkomma. Även om det inte är exakt likt mig, så ser nog de allra flesta att det är jag som är personen på tavlan. Och jag ÄLSKAR färgerna något enormt!

Vad tycker ni om den här tavlan?
#1 - - 已知 Mohammedi Al-debis™:

Hejsan, vill du också få finare tänder eller få en fin halsband med uggla?

Nu kan du välja halsabdet eller tandblekning på min blogg, va med på

tävlingen samarbete med uffes saker och ting :D



Klicka på länken för att komma till härliga tävlingen:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/october/utkast-okt-31-2011.html#comment

#2 - - lenabn:

LIKE !

#3 - - Anonym:

herregud vad du är duktigt! helt otroligt:)

#4 - - Sanna:

Sv: Tack så jättemycket! :)

#5 - - Anonym:

snyyyyyyyyygg!

#6 - - julia storm:

Skit snyggt verkligen!

#7 - - Linnea Palmgren :D:

Du är så sjukt duktig :)!

#8 - - Christina:

Jättecool! Färgerna ser ut som sådana som det blir i värmekameror... Har du målat av ett foto som du först har redigerat till de här färgerna eller har du målat helt på fri hand?

Hur stor är den förresten?