Sen jag kom hem

För en vecka sedan anlände jag hemma i Dalarna. Vilken känsla. Kunde faktiskt inte riktigt förstå att det var så, och att det är så, att jag ska stanna här tills i augusti nu. Sen jag kom hem har jag hunnit med en hel del. Hälsade på mormor och morfar det första jag gjorde, tog med ringen mamma hittade i tvättmaskinen. Den som varit försvunnen i över ett år. En utav två ringar jag köpte på Irland 2012. Var så ledsen när den försvann och när mamma hittade den så var den kolsvart och jag trodde den var bortom räddning. Men med silverputsen som mormor hade så blev den som ny! Är så glad över det!
 
Har hunnit med att hälsa på mormor flera gånger, ätit hos henne och sovit hos henne. Förra helgen målade jag ute på altanen, pussade på lillebror och sprang en vända på Karnevalen. Träffade Fanny, klippte mig i måndags och åkte till Frida i tisdags. Sen åkte jag till Stockholm med Frida i onsdags. Och så hemfärd igår kväll och till pappa idag. Och nu sitter jag här och ska njuta av tillvaron. Imorgon vill jag måla.
 
1. Påväg hem med Alina! 2. Irlandsringarna. 3. Världens bästa skitunge. 4. Fridas makalösa och stora bullar. 5. Stockholm. 6. Såpbubbelskonstnären Frida.