21 år?

Imorgon fyller jag 21. Tjugoett. Hallå, ursäkta men jag tyckte du sa att jag skulle fylla 21? Jag är typ 17, så du måste ha förväxlat mig med någon annan. Jag fyller inte TJUGOETT.
 
Jag har egentligen inte ens lite åldersnoja. Jag är inte rädd för att bli äldre, känns bara så konstigt. ÄR jag verkligen inte 17? Har det gått FYRA hela år sedan jag fyllde det? Förutom känslan av att tiden verkligen går fort så tycker jag att det är skönt att bli äldre. Känner mig som en flaska vin som blir bättre med åren. Och den metaforen är tillägnad mig och min vapendragare Stina. Fast hon är redan tant och dit har jag inte kommit än tror jag. Trots att det är jag som är äldre än henne!
 
Fast det där med vinet vet jag egentligen inte. Hur ska jag beskriva det på ett bra sätt? Jag tycker det känns som att jag tänker klarare. Som att jag har varit så instabil. Kanske att jag liksom börjar slå rot. Ja, så känns det. Vet inte om det är så, men det är en skön känsla. Jag tycker att jag blir klokare på mig själv och vad det är som är viktigt och inte. Så det här med att bli äldre är inte en dum grej ändå. Fast nog vill jag att tiden ska ta och släppa på den där gaspedalen allt.
 
Något som jag tänkt på det här året är att jag kan säga så här utan att jag var under tio när händelsen inträffade: För tio år sedan var jag elva. För tio år sedan var fanns inte min lillebror. För tio år sedan åkte vi till Kolmården på semester. För tio år sedan sprang jag på sommarlov och var ute med mina kompisar, sen lekte vi med Barbies och Lego tills vi absolut inte fick mer. För tio år sedan tyckte jag att jag var asball eftersom jag kunde räkna upp gånger-tabellen helt utantill.
 
Alltså. TIDEN. Om två år är det min lillebror som är 11 år och tycker han är asball för att han har nya byxor typ. Fast det tycker han väl nu med. Extra ball är han om han ställer sig upp på cykeln med rumpan i vädret.
 
Ja, som sagt. Imorgon fyller jag 21. Grattis till mig! Jag tänkte baka någon go kaka och njuta av att jag har det så bra som jag har det. Tjingeling!