NaNo-glädje och portfolioprat

Idag kom jag äntligen i fas med mitt NaNo-skrivande. Ligger på strax över 18300 ord och känner mig så grymt stolt. I fredags när jag började peppra ur mig ord låg jag på 4600 i runda slängar. Jag tror jag skrev nästan 8000 ord under hela helgen. Det kändes grymt, men trots det låg jag inte i fas med dagens mål. Jag hade ju kommit närmre men det var en bit kvar, så igår skrev jag ca 3000 ord och var bara ca 1000 ord ifrån gårdagens mål. Jag tänkte att jag skulle klara av att komma i fas idag, jag låg ju inte mer än 2500 ord efter. Och, mina kära vänner, idag ligger jag i fas. Jag känner mig grym. Det går ju så jävla bra att skriva fast jag har inspirationstorka! Fattar inte ens själv hur det går till. Och de andra deltagarna är så peppande och hjälper till när det behövs. Min mor har också hjälpt till med en del medicinska invändningar så att storyn blir mer realistisk. I övrigt har jag hittat på så himla mycket själv. Jag kommer klara detta ännu ett år! 

Från NaNo till annat då. Ny kurs har påbörjats, dags att förbereda sig för att skriva B-uppsats. Också dags att förbereda portfolion för att söka praktik. Jag har börjat tillverka några illustrationer i Illustrator och planerar att göra en slags tidning för att kunna visa mina kunskaper i både typografi och illustration/foto/konst samtidigt. Känner mig peppad och har några idéer faktiskt. Imorgon ska vi gå och titta på olika typer av mappar för att förvara våra alster i när vi ska gå och visa upp dom sen. 

Men nu är det sovdags. Tjingeling!