Lägesrapport

Hej allihop! Nu har jag flyttat minsann, det gick fort det där. Med andra ord kom jag alltså fram precis som jag skulle igår! Tågresan kändes lång som en evighet, men det var skönt att pusta ut efter ett sådant totalkaos. Sov inte mycket inatt heller men det är som det är, kommer nog snart sova som en stock här uppe också när allting lagt sig.
 
Tänkte berätta lite hur det ser ut nu då. Idag hade jag min första föreläsning! Gick hur bra som helst och lärarna och personalen är helt suveräna. Vilka underbara människor! Kände mig så välkommen och de uppdaterade mig om hur det kommer se ut och vad jag missat och sådär. Trivs såhär långt väldigt bra och magkänslan håller med. Känns så rätt!
 
Var även och träffade hyresvärden idag, hon visade mig rummet och lägenheten jag skulle fått bo i. Men där var det inte särskilt fräscht - vägglöss. Dagens obehagligaste känsla kom när vi gick in där, fick flashbacks från Londonkaoset och mådde inte bra när vi gick därifrån. Men hyresvärden var tillmötesgående och förstående så att vi åkte till kontoret och kollade in andra lediga objekt. Visade sig att det dykt upp en etta som skulle bli ledig 1:a oktober, så den bokade jag och fick kontaktuppgifterna till tjejen som bor där nu så imorgon blir det lägenhetsbesiktning nummer två. Det blir ett helt annat område än tidigare, närmre skolan, närmre centrum och närmre Alina!
Detta innebär förstås att jag får bli inneboende hos släkten några veckor istället för några dagar. Men det gick tydligen bra så jag är glad!
 
Annars så har jag fått lära mig bussförbindelsen, försökt hitta lite i stan och när jag kom hem så dök min syssling Elin upp med sin son Casper, så bebisgos har jag hunnit med också. Världens gopropp är han!
 
Summa summarum av dagen att jag är såååå jävla lycklig och tacksam just nu trots lite krångel! Kan knappt beskriva!
 
1. Glad tjej på tåget upp igår eftermiddag! 2. Casper och jag.
 
 
#1 - - Mamsen:

Allt löser sig!! ♥