Sincerely

"Kära CSN,
Jag hatar att vara beroende av er när jag helst bara skulle spy er rätt i ansiktet efter dessa veckor av totalt nederlag i väntan på erat beslut. Idag visar det sig att ni skitit i att kolla vad ni fått in från mig och mina lärare. Tack och lov har jag en människa som kan sparka er i röven åt mig så att ni gör ett jobb ordentligt någon jävla gång.

Efter många onödigt smärtsamma om och men hoppas jag nu att det här beslutet stämmer: ATT JAG FÅR STUDIEMEDEL.

Tack så jävla mycket. Får jag äntligen pusta ut?"  - Från min egen facebookstatus idag.

CSN. Vad jag inte är glad att vara beroende av dem just nu. Visserligen har det ordnat sig(peppar, peppar) och jag kan(förhoppningsvis) pusta ut, men vilken lång väg det har varit för att komma hit då. Onödigt lång och jävligt krokig. Har gått och mått som en våt trasjävel som vrids ur hela tiden. Så JÄVLA tröttsamt.
 
Trots det faktum att jag har blivit försäkrad om att det ska vara ordentligt och riktigt och helt säkert att det är klart nu så är jag ändå inte helt säker på att jag vill lita på den informationen och jag är väldigt arg på hela situationen.
De gjorde ett så jävla onödigt fel idag och jag grät förtvivlat i tron om att jag skulle bli tvingad att hoppa av min utbildning på grund av att jag inte skulle få studiemedel. Sedan visar det sig att deras handläggare gjort fel i mitt fall, att de har skitit i att kolla på mitt betyg som vår studentsekreterare Kerstin skickat in i tisdags. Det som krävdes var att jag skulle läsa in 7,5 hp innan jag kunde få studiemedel och det har jag alltså gjort. Men jag fick ett avslag, så Kerstin ringde upp dem och då sa de att det skulle ordnas på en gång.
Grejen här var ju också att hon pratat ett x antal gånger med CSN tidigare och de sa till henne att om de fick in mitt betyg den här veckan skulle jag slippa få ett avslag och ansöka igen.

Jag har inte fått ett beslut på riktigt än, det får jag imorgon på mina sidor(de gör någon slags körning av allt på nätterna) så inte förrän då kan jag riktigt pusta ut. Om det krånglar imorgon kommer jag nog bli tvungen att göra något slags ursinnesvrål i örat på någon stackars handläggare.
 
Jag är tacksam att de finns något som CSN och jag är medveten om att det här delvis är mitt eget fel, tack vare att jag hoppade av EF London förra året. Men jag känner att jag lidit onödigt mycket och särskilt idag. De har tagit så jävla lång tid på sig med allt, och om inte Kerstin ringt upp dem ca 100 gånger skulle inte vi fått veta att det krävdes av mig att läsa in en kurs innan jag skulle få godkänt. Då hade jag ju fått vänta och lida ÄNNU mer. Så ja, jag är nog tacksam ändå. Trots att jag är arg. Och helt jävla slut i bollen.
 
Tack för mig. Och tack för Kerstin. Hon är en stjärna.
#1 - - Mamsen:

Ja, tack Kerstin! Tänk vilken lång väg det blivit om än det ena beslutet skulle gått med svar till dig och sen skiclat iväg och sen svar och avslag fram och tillbaka.... Tur att det finns såna som Kerstin!
Jag har ju också ringt men det var ju till en vanlig handläggare. Fast hon förklarade bra!
Idag sprang jag på Eva T på affären! Hennes son har bott granne med Gunilla! Och hennes dotter bor på nedre Klockarberget och känner igen Kicki! Eva har tom fått massage av henne! De är på väg att flytta norrut de med! Världen är liten! Jag har ju jobbat med Eva jag med!

Nu ska jag snart sova! Trött är bara förnamnet!
♥ ♥ ♥

#2 - - Gunilla:

Så skönt att det ordnar sig !
Kram på dig gumman <3