Box Destilleri

Idag var jag på Box Destilleri i Sörviken och fotograferade så att kameran nästan smattrade non-stop. Fick kontakt med dem på Stockholms Whiskymässa och jag fick chansen att åka med och se mig omkring en dag på deras destilleri. Den dagen blev spikad att ske idag och jag har bara ett ord att beskriva den med: Fantastisk!
 
Idag har jag lärt mig både det ena och det andra om både Box och dess whisky. Det första är att jag vet är att jag verkligen uppskattar vackra utsikter och det andra är att de som driver Box framåt verkligen står bakom sin produkt. Jag har inte mycket expertis att lita på i detta område, men jag har en känsla av att den här whiskyn kommer att bli väldigt bra. Det är så konstigt om den inte blir det. Om till och med jag som inte dricker whisky kan känna mig lite frälst efter en dag här uppe så tvivlar jag på att det kan bli bättre än så här!
 
Fler bilder kommer dyka upp eftersom!
 
Silo full av korn och så deras destilleribyggnad i tegel.
#1 - - Mamsen:

Vackert!
Vilken möjlighet för dig! Nu ska jag titta på Hollywoodfruar! Morgondagens avsnitt.

Puss ♥