Beskedet

Idag kom beskedet. Jag är reserv till Grafisk design och kommunikation i Sundsvall och antagen till Litteraturvetenskap på Högskolan Dalarna. Det är en sorts glädjeblandad sorg, för nu börjar ångestperiod nummer två. Väntan på det slutgiltiga beskedet!
 
Jag har sökt dessa två utbildningar främst för att min dröm är att bli författare/konstnär/grafisk designer och vill ju kunna satsa på alla tre. Och därför börja med den som kräver utbildning så att jag kan skaffa ett jobb där jag verkligen skulle kunna tillföra något. Kreativitet är det bästa i mitt liv. Det är min ventil.
Jag blir nog väldigt ledsen om jag inte kommer in faktiskt. Känns som att det vore så fint att få komma upp till mitt andra hem och mina fina släktingar... typ NUUU!

Jag orkar inte sitta hemma här ett år till heller. Fast måste erkänna att utsikterna ser lite bättre ut än förra året iallafall. Om jag inte kommer in i Sundsvall så läser jag ju litteratur. Inte helt värdelöst. Faktiskt ganska trevligt.
Måste tänka positivt!
#1 - - Mr Friday:

Bra, tänk positivt! :) Kom också in på Litteraturkunskap fast i Linköping. Vilken plats har du i reserv? Håller tummarna för dig! ^^