Det är farligt att leva - man kan dö


1. källa 2. källa

Imorse när jag låg och sov i godan ro, slog min mor på TVn och gick iväg. Och eftersom min dörr var öppen och jag kan ligga och lyssna på ljud i någon sorts dvala, så hörde jag en sak de sa på Nyheterna, eller vad det nu var, som väckte en tankebana.
"Åt du korv till middag igår? Då löper du större risk att drabbas av hjärtsjukdomar och diabetes"
ALLTSÅ VAD ÄR DET MED VÅR VÄRLD?! Dom sitter och säger att vi kan bli sjuka av pressat kött! Ja, okej, vi kanske löper större risk att få en hjärtsjukdom, men vad ska vi leva på då? Allting är ju giftigt nuförtiden! Jag blir så jäkla irriterad! Vi kan ju lika gärna dö allihop, för vi blir sjuka av korv och salami, frukterna och grönsakerna kan innehålla bekämpningsmedel och svamparna är radioaktiva. Fast dö tycker jag nog inte att vi ska förrän vi måste, men det är rena rama vansinnet. Snart kan vi ju inte leva på någonting!

Jag kommer personligen inte minska konsumtionen av något bara för att någon säger att vi kan bli sjuka av det, man ska inte bry sig för mycket. Hoppas inte någon missförstår mig nu, för jag vet ju att det är allvarligt. Men ärligt talat så får vi nog ta och tänka efter varför så många livsmedel innehåller farliga ämnen, för vem är det som gör att det hamnar där?

Vår värld är sjukligt skruvad!
#1 - - Emelie <3:

Hej sötnos <3

Nu har du chansen att bli MODELL FÖR EN DAG tillsammans med någon du tycker om. Du kommer att bli sminkad av en riktigt stylist och fotad av ett riktigt proffs!



Var med och tävla du också!



Kramis <3

#2 - - LIENE:

sjukt!

Allt nu för tiden är ju farligt. Man kan dö hur som helst.